سه مصالح مهم: سیمان، آجر و افزودنی بتن
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

سیمان

سیمان ماده‌ای خمیری است که از ترکیب پودر سیمان با آب به وجود می‌آید و با کشیدن آن بر روی سطح اجسام جامد می‌توان آن‌ها را به هم چسباند. مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی پودر سیمان، خاک رس و آهک است. کاربرد اصلی سیمان در ساخت و ساز است و از آن برای چسباندن آجر و بلوک و سنگ استفاده می‌شود. که یکی از پر استفاده‌ترین انواع سیمان هم سیمان پرتلند است.

سیمان در تیپ‌های مختلف تولید می‌شود. این تیپ‌ها از شماره 1 تا 4 دسته‌بندی می‌شوند. که ویژگی‌های هر دسته مثل مقاومت اولیه و زمان گیرش و حرارت هیدراتاسیون آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. تفاوت تیپ‌های مختلف آجر باعث تفاوت قیمت آن‌ها با یکدیگر می‌شود. به جز آن نیز ممکن است قیمت سیمان به طور روزانه دچار نوسان شود که شما می‌توانید برای اطلاع از نرخ جدید سیمان امروز به سیوان لند مراجعه یا بر روی لینک کلیک کنید.

آجر

آجر مصالحی بلوکی شکل است که از آن برای دیوار چینی و اجرای نما استفاده می‌کنند. البته از آجر در قدیم برای ساخت فرش نمودن کف یا ساخت طاق و آجر هم استفاده می‌شد، که امروزه کمتر چنین استفاده‌ای از آجر می‌شود. آجرها در شکل‌ها و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان از هرکدام برای ساخت نوعی از نما استفاده کرد.

لازم است در محاسبات متره و برآورد پیش از ساخت مقدار آجر مورد نیاز برای سازه را محاسبه کنیم تا در هنگام سفارش به انمدازه‌ی مورد نیازمان آجر سفارش دهیم. در صورت سفارش دادن بیش از حد نیاز متحمل هزینه‌های اضافی شده‌ایم و قسمتی از منابع مالی از دست رفته است. و در صورت کمتر سارش دادن هم مجبور به سفارش مجدد می‌شویم که در این صورت نیز ممکن است به دلیل نوسانات قیمت آجر نسبت به سفارش پیشینمان دچار افزایش شده باشد و حتی ممکن است آجری که مجددا خریداری می‌کنیم با آجرهای پیشین اندکی تفاوت داشته باشد.

افزودنی بتن

بتن خود جزو مصالح بسیار پر کاربرد در ساخت و ساز است. اما ممکن است در بعضی مواقع بسته به شرایطی مثل شرایط آب و هوایی،  بتن معمولی آن کارایی لازم که ما از آن انتظار داریم را نداشته باشد. به همین دلیل نیز موادی به نام افزودنی های بتن تولید شده‌اند که هر کدام می‌توانند ویژگی خاصی را در بتن به وجود بیاورند. که شما می توانید برای خرید افزودنی بتن روی لینک کلیک کرده و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

انواع افزودنی‌های بتن شامل: افزودنی‌های روان کننده که درصد آب موجود در بتن را کاهش می‌دهند؛ میکروسیلیس که به افزایش مقاومت کششی و فشاری کمک می‌کند و نفوذپذیری آن را کاهش می‌دهد؛ افزودنی‌های آب بند یا نیم بند که جلوی ورود آب و رطوبت را می‌گیرند؛ حباب هواساز که با ایجاد حباب در بتن دوام آن را افزایش می‌دهد و بسیار از انواع دیگر افزودنی‌ها که هر کدام به نوعی بتن را بهینه می‌کنند هستند.

 





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: